مبانی نظری و پیشینه پژوهش بی اشتهایی عصبی و پر اشتهایی عصبی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بی اشتهایی عصبی و پر اشتهایی عصبی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بی اشتهایی عصبی و پر اشتهایی عصبی در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بی اشتهایی عصبی و پر اشتهایی عصبی در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

– 42 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

– در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

– منبع نویسی شده به شیوه APA

– منابع بخش مبانی از 1388 به قبل و بخش پیشینه از 2010 به قبل

– شامل 31 صفحه متن و 11 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

مقدمه
پراشتهایی عصبی
اختلال پرخوري
نظریه های اختلالات خوردن
دیدگاه زیستی
دیدگاه روانکاوی
دیدگاه رفتارگرایی
دیدگاه شناختی
دیدگاه اجتماعی-فرهنگی
دیدگاه عوامل خانوادگي
پیشینه تحقیق
منابع 

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

اصطلاح بی اشتهایی به از دست دادن اشتها اشاره دارد و اصطلاح عصبی نشان می دهد که نداشتن اشتها نتیجه علل هیجانی است. اغلب افراد مبتلا به این اختلال در همان حال که به خودشان گرسنگی می دهند، با غذا اشتغال ذهنی پیدا می کنند. گارنر و بامیس  (1982) در تحقيقي نشان داده اند که تقريباً نيمي از افراد مبتلا به بي اشتهايي رواني، اندازه هاي بدن خود را بيش برآورد مي کنند.

پیشینه تحقیقات

بی‌یر، مینک و متینگ (2002) در مطالعه‌ای خودپنداره را در کودکان دارای ناتوانی‌های یادگیری بررسی کردند. نتایج نشان داد که بین دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری و عادی تفاوت کمی در شایستگی اجتماعی و رفتاری وجود دارد. اما شایستگی تحصیلی ـ عقلانی کودکان عادی بیشتر بود. این مطالعه نشان می‌دهد وقتی دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری و عادی را از نظر خودپنداره مقایسه کنیم، تفاوت معنادار و قابل توجهی در یکی از زمینه‌های شایستگی تحصیلی و عقلانی آنها وجود دارد و دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری دارای خودپنداره ضعیف‌تری در این زمینه هستند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود